Sydney

För ca 2-3 veckor åkte jag till Sydney och hälsade på en kompis.
Trodde det skulle går snabbt och enkelt, jo tji fick jag. Åkte till
flygplatsen med Tess och hennes mamma som också skulle åka till
Sydney men med ett annat plan. Vi sa hejdå och jag satte mig och väntade
på att få checka in, efter ca 30 minuter kollar jag upp på tavlan med alla
avgångar och ser då att mitt plan är inställt. Jag får smått panik men ser att
det går ett annat plan till Sydney med samma flygbolag om 30 minuter, jag
letar upp någon som jobbar där och frågar vad jag ska göra, dom säger att
jag ska vänta och se vad som händer, precis då ropar dom ut i högtalarna
att de som skulle åkt med samma flyg som mig får åka med Virgin Blue eller
Quantas. Jag fixade min biljett och kom med ett tidigare plan.

Väl framme i Sydney mötte Louise upp mig och vi åkte hem till henne.
helgen gick åt till att turista, såg Opera huset, Harbour Bridge, åkte
till Bondi Beach och åkte upp i Sydney Tower.

En rolig sak som hände var när jag och Tess stod med bron bakom oss
och Louise fotade oss, när hon var klar kommer det fram en asiat och
frågar om hon får bli fotad med oss, vi säger ja och hon ställer sig
mellan oss. När Louise har tagit den bilden så går vi mot Opera Huset,
då ser vi asiatens man springa i förväg för att sen vända sig om och
filma oss. tror jag har fått nyvunnen respekt för kändisar som
blir filmade hela tiden. That is some scary shit, i'm just sayin'


(jag vid Opera Huset)


(Jag)


(Bondi Beach i bakgrunden)

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback